Het Brusselse Bombataz won eerder nog de Red Bull Elektropedia Award voor meest beloftevolle artiest, knalde het debuutalbum Olympics of Love midden in de corona pandemie de lucht in, en is eerlijk gezegd niet voor één gat te vangen.
Alleskunners, zo wordt het viertal muzikanten omschreven. Daardoor kunnen ze uit schijnbaar elk muzikaal genre elementen plukken, of het nu een vleugje jazz is of wat dansbare funk of synthpop.
Toch verzandt Bombataz niet in moeilijke arrangementen om zoveel eclectische stijlen aan elkaar te plakken. Integendeel, de cocktail van de Brusselse muzikanten is dansbaar to the max. Vooral tijdens live shows, waarbij het podium vakkundig met de grootst mogelijke nonchalance met de grond gelijk gemaakt wordt. “De nummers zijn vaak dan ook organisch ontstaan tijdens het spelen over een beat of dergelijke”, zei bandlid Vitja Pauwels tijdens een interview. “We jammen vaak en nemen daarbij alles op. Een interessant idee halen we eruit en daar bouwen we op verder. We willen simpelweg datgene spelen dat voor ons natuurlijk aanvoelt en dat bovendien het publiek kan laten dansen. We zien onszelf ook vooral als een live-band, waar dat dansbare aspect nog meer belicht kan worden.”