Skip to main content

Arenberg presents: CEBIL, Rotkat en Vonk & Zonen

artmusicliteraturespokenword
Calendar

zondag 9 november 2025

Time

t.b.a

Location

Arenberg

TICKETS

Arenberg presents: CEBIL, Rotkat en Vonk & Zonen
Mashid Mohadjerin, Jan de Vroede, Vieze Meisje, Maxime Garcia Diaz, Sad Banana, De Kloe

Voor Crossing Border 2025 nodigen we Cebil, Rotkat en Vonk & Zonen uit om in Bar Lokal een programma te maken. Centraal staat de installatie Border Crossing van Mashid Mohadjerin & Jan De Vroede, een prikkelend video- en geluidswerk dat beeld, fotografie en animatie versmelt met sound en tevens als omgeving functioneert voor de verschillende artiesten die in spontane dialoog treden met en binnen dit werk.

Cebil -Jan De Vroede & Mashid Mohadjerin- creëren een poëtisch en kosmisch universum waar `discreet music` de toon zet, met een live geïmproviseerde soundtrack voor hun installatie

Rotkat en VONK & Zonen nodigen hiervoor Vieze Meisje uit om het podium met geestverwanten te betreden. Verwacht je aan speelse muziek, straffe teksten en beeldende performances van Vieze Meisje, Maxime Garcia Diaz en Sad Banana.

Rotkat nodigde als afsluiter De Kloe uit, de Antwerpse band speelt energetische live shows vol opzwepende riffs en pulserende drums.

Mashid Mohadjerin en Jan de Vroede

Ergens tussen pure improvisatie, georganiseerde chaos, minimale compositie, twang, verwondering en een dosis doe-het-zelf-esthetiek bevindt zich de wereld van Cebil.

Het is een poëtisch en kosmisch universum dat “discreet music” verkent, terwijl het ronddwaalt langs de randen van de Cat People-soundtrack en het meer experimentele werk van Brian Eno, gedragen door visuals die het geheel tot een soort levende installatie maken.

Jan De Vroede weeft zelfgemaakte instrumenten, oude tapeloops, kapotte synthesizers, stoffige drumcomputers en af en toe een dreigende schreeuwende gitaar samen tot een samenspel van klanken dat zich stevig nestelt rond de solitaire stem van Mashid Mohadjerin. Haar meeslepende parlando dwingt je om aandacht te hebben voor zowel de beelden als de thema’s van sociale ongelijkheid, veerkracht en verzet, die ook prominent aanwezig zijn in haar solowerk als beeldend kunstenaar. Onvoorspelbaarheid wordt omarmd – rollen worden omgewisseld, improvisatie neemt het over, geen enkel optreden is hetzelfde.

De visuals zijn video collages die bewegend beeld, fotografie en animatie combineren, en ruimte laten voor verschillende interpretaties. Het duo neemt je mee op een reis door beweging, transitie en onverwachte composities.

Mashid Mohadjerin (PhD) is een beeldend kunstenaar. Haar werk wordt internationaal tentoongesteld en heeft meerdere prijzen gewonnen. In de afgelopen jaren is haar op onderzoek gebaseerde werk uitgebreid naar multimedia-installaties met videowerk, geluid, tekst, collages en performance. Via deze media blijft ze verschillende perspectieven en alternatieve vormen van narratief verkennen.

Sound artist & componist Jan De Vroede heeft een brede artistieke praktijk die de grenzen tussen muziek en visuele kunst bewandelt. Hij legt zich toe op creatieve samenwerking, improvisatie en experiment, praktiseert aan de Ecole Nationale d’Art (Parijs) en is internationaal gevraagd producer met multiple awards en 2 gouden platen. Zijn solo album JAAN verschijnt in 2025 op World Of Echo.

Vieze Meisje

ARTIST

Vieze Meisje

Vieze Meisje is de muzikale manifestatie van performancekunstenaar Maya Mertens. 

In 2019 richtte ze de Vieze Cirkel op, een cult die exclusiviteit voor iedereen garandeert en willekeurige samenhorigheid tot stand brengt in een wereld die oneindig rondjes rond zichzelf draait. In datzelfde jaar ontmoette ze producer Azertyklavierwerke. Sindsdien delen zij hun passie voor doorgedreven eclecticisme en honger naar nieuwe wendingen achter elke hoek. In oktober 2025 releasen ze het debuutalbum CUT COPY GUT bij Rotkat records. Exclusief voor Crossing Border laten ze de computer thuis en storten ze zich op de basics. Vieze Meisje ‘Piano & A Microphone 2025’.

instagramfacebookyoutubespotify

BAND

De Kloe

De Antwerpse band De Kloe speelt energetische live shows vol opzwepende riffs, pulserende drums en vrije improvisatie. Het drietal, Midas Heuvinck, Leon Jespers en Elian Van den Eynde, laat zich inspireren door elektropunk, techno en alles tussen noise en pop. Het resultaat is een dynamisch geheel waarin klanken met elkaar botsen én elkaar versterken, of zoals De Kloe eerder werd omschreven: “Wanneer vijf totaal verschillende groepen tegelijkertijd lijken te spelen en het op magische wijze toch werkt.”

instagram

AUTEUR

Maxime Garcia Diaz

Maxime Garcia Diaz (1993) studeerde Cultural Analysis aan de Universiteit van Amsterdam. In 2019 won ze het NK Poetry Slam en werd ze geselecteerd voor de Parijsresidentie van deBuren. In 2020 kwam haar chapbook Artificielle uit bij het label Marktcorruptie en werkte ze met andere schrijvers aan een voorstelling over post-woke poëtisch verzet. Ze debuteerde in juli 2021 met de dichtbundel Het is warm in de hivemind, die bij De Bezige Bij verscheen, en in juni 2022 bekroond werd met de C. Buddingh'-prijs. In 2023 werkte ze mee aan de korte film Center, ring, mall van Mateo Vega, die geselecteerd werd voor International Film Festival Rotterdam en New Directors/New Films (MoMA-Lincoln Center). Garcia Diaz heeft in 2025 een MFA in Creative Writing aan de Iowa Writers’ Workshop behaald. Op 1 oktober verschijnen de nieuwe dichtbundels van Maxime Garcia Diaz bij De Bezige Bij: Het netwerk moet gebouwd worden / The network must be built (in het Nederlands en het Engels).

twitterwebsiteinstagram
Sad Banana door Leontien Allemeersch

ARTIEST

Sad Banana

SAD-DADA-PUNK-RAP

Sad Banana poogt om vanuit het perspectief van een banaan naar de wereld te kijken. Vanuit inconsistente beschouwingen poogt die een existentiële fruitsalade te maken in de vorm van muziek. Vervuld met teksten die laveren tussen grootspraak en paniekaanval, kwetsbaarheid en kitsch, politiek en pastiche. Sad! Sad Banana cultiveert deze tristesse in tekst, muziek en beeld.

Sad B. gebruikt hun voorliefde voor punk, rapmuziek en dadaïsme om een eigentijdse verklanking te maken van wat het betekent om een overrijpe banaan te zijn in een post-kapitalistische wereld. Het stemt hun droevig, maar tranen worden beats als je ze goed weet te gebruiken. Sad!

In hun live-shows bedient Sad B zich van drie talen en meerdere genres die schipperen tussen dadaïstische punk, snedige sappige rap verses en Franse chanson. Sad B maakt tijdens hun concert gebruik van een DIY bananenorgel en gedeconstrueerde drum. Hun live-show balanceert op een dunne lijn tussen grootspraak en paniekaanval, kwetsbaarheid en kitsch, politiek en pastiche. Sad!

instagramspotifyyoutube

Volg ons op

Facebook
YouTube
Spotify
Instagram

Partners

E-loket
Arenberg
Boekenmaand
de studio
Literatuur Vlaanderen logo liggend_Kleur RGB.jpg
Home
Over

Crossing Border 2025